Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/skipper-yacht.com.pl/includes/menu.inc).

Trening – jak go dzisiaj zaplanować, żeby zyskać gwarancję, że osiągnie się zadowalające rezultaty?

Interesujące artykuły

Dziś wywierany jest dość duży nacisk na posiadanie zgrabnego, wysportowanego ciała. Jednak osiągnięcie takiego efektu oczekuje ogromnych nakładów pracy oraz wysiłku. Nic nie przychodzi samo. Podstawowe znaczenie ma odpowiednio dostosowana aktywność fizyczna. W jaki sposób w takim razie zaplanować satysfakcjonujący trening?

dieta
Author: Sascha Wenninger
Source: http://www.flickr.com
Co najważniejsze, należy poradzić się profesjonalisty. Dziś w zasadzie w każdej siłowni pracuje trener, który pomoże w stworzeniu odpowiedniego planu lub zrobi to samodzielnie na zlecenie klienta. Rzecz jasna, rodzaj ćwiczeń powinien być przystosowany do wymaganych rezultatów. Inne ćwiczenia będą polecane dla osób, które pragną zredukować tkankę tłuszczową, inne z kolei dla osób, które mają zamiar zbudować masę mięśniową.



Co więcej, rodzaj ćwiczeń musi być dostosowany do indywidualnych możliwości danej osoby oraz posiadanych kontuzji albo ograniczeń. Każdy plan powinien zakładać rozgrzewkę, przejście do części zasadniczej oraz rozciąganie, jako że regularne rozciąganie mięśni brzucha może zapewnić satysfakcjonujące rezultaty oraz uprościć wykonywanie niektórych ćwiczeń. Trzeba też pamiętać o tym, że z niekiedy ciało człowieka przyzwyczaja się do konkretnego rodzaju ćwiczeń, wobec tego regularnie powinny być one zmieniane. W czasie treningów siłowych zmiana obejmuje głównie powiększenie ciężaru lub sekwencję ćwiczeń. O radę w tej kwestii też warto zapytać fachowca, który poświęcił dużo godzin na naukę mechanizmu pracy ludzkiego ciała i jest w stanie wskazać stosowne rozwiązanie.
Ćwiczenia na brzuch
Source: dbam-o-siebie.pl
Oczywiście, nie można zapominać, że wielkie znaczenie dla efektów finalnych ćwiczeń ma dieta. Nawet jeżeli będzie się godzinami ćwiczyło na siłowni, jedząc jednocześnie słodycze domowa nutella i tłuste, kaloryczne potrawy, nie wypracuje się pożądanych mięśni. Nie bez powodu mówi się, że na ciało pracuje się w kuchni, wobec tego wraz z treningiem opracowany musi być plan żywieniowy, składający się z dobrze zbilansowanych posiłków, dostosowanych do indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego. Wskazane jest zastanowić się nad treningami personalnymi, szczególnie w pierwszych momentach własnej przygody z aktywności fizyczną. Rada i motywacja od trenera są wtedy nieocenione. Wielu trenerów układa plany treningowe i żywieniowe przez Internet.